Tak, ale nie jedyny. Jest jeszcze drugi cel – równie ważny. Uczestnicy wracają z pakietem nowych narzędzi, które zaczynają stosować w rozmowach z realnymi klientami. To może dać duże profity, ale należy monitorować poprawność użycia narzędzi w trzech wymiarach. Pierwszy, to prawidłowość mechanizmu – czy windykator nie idzie na skróty i tym samym nie osłabia siły perswazyjnej danej techniki. Drugi, to umiejscowienie techniki – czy jest ona stosowana we właściwym momencie rozmowy. Trzeci, to odpowiedni odbiorca – niektóre techniki są bardziej uniwersalne, a inne mają 'stargetowany’ konkretny typ klienta. W trakcie szkolenia oczywiście uczestnicy poznają te zasady, ale należy pamiętać, że szkolenie to najczęściej tylko 2 dni pracy, a każdy windykator ma swoje nawyki wypracowywane latami. Dlatego samo przekonanie do nowych narzędzi nie wystarczy, potrzebne jest stałe wsparcie. I to wsparcie zapewniają właśnie działania follow – up.
Intensywne sesje treningowe - Mobilne Call Center
Cel: Praktyczny trening wybranej kompetencji windykacyjnej
Ilość uczestników: 6 do 8.
Czas trwania: 1 do 3 h.
Przebieg: Krótki warsztat treningowy skupiający się zwykle na 1, max 2 małych elementach rozmowy windykacyjne (np. neutralizacja kontretnego typu wymówek, lub stosowanie jednej wybranej sankcji na czterech poziomach) i intensywne ich doskonalenie. 70% czasu trwania warsztatu to czysty trening z wykorzystaniem Mobilnego Call center, a pozostałe 30% to informacja zwrotna dla uczesników do przeprowadzonych rozmów.
Warsztaty tematyczne
Cel: Rozwój wybranej kompetencji
Ilość uczestników: 6 do 8.
Czas trwania: 1 do 2 h.
Przebieg: Krótki warsztat przyjmujący formę grywalizacyjną, w trakcie którego pogłebamy wiedzę z zakresu wybranej kompetencji. Uczestnicy opuszczają salę każdorazowo z gotowymi technikami do zastosowania od zaraz w codziennej pracy. Najlepsze efekty przynosi gdy przeplatany jest z działaniem „INTENSYWNE SESJE TRENINGOWE”.
Odsłuchy zdalne - profile
Cel: Diagnoza poziomu 10 kluczowych kompetencji windykacyjnych.
Ilość uczestników: nieograniczona
Przebieg: Diagnoza kompetencji windykatorów na podstawie przesłanych rozmów. Świetne narzędzie dopełniające pozostałe działania follow-up, pozwalające mierzyć rozwój kompetencji.
Training on the job
Cel: Udzialanie informacji zwrotnych na realnych rozmowach.
Ilość uczestników: nieograniczona
Czas trwania: 1 do 2 h.
Przebieg: Trener siada z windykatorem, podpina zestaw słuchakowy, tak aby słyszeć obie strony (windykatora i klienta) i LIVE udziela wskazówek. Nasłuch kończy się krótkim spotkaniem podsumowującym, 1 na 1. Działania te przynoszą najlepsze rezultaty, gdy od początku kontraktujemy kilka takich sesji, aby na spotkaniach wyznaczać drobne cele, weryfikowane w następnych rozmowach.
Projekt grywalizacyjny - Rewolwerowcy
Cel: Kompleksowy rozwój windykatorów w miejscu pracy, z wykorzystaniem grywalizacji.
Ilość uczestników: nieograniczona
Czas trwania: 3-6 miesięcy.
Przebieg: Start gry poprzedza kampania marketingowa (mailing, plakaty, zagadki). Fabułę stanowi dziki zachód, a uczestnicy wchodzą do gry wybierając jedną z trzech frakcji. Czekają ich różne zadania i wyzwania, które przyjdzie im wykonywać zarówno indywidualnie jak i w grupach. Jednocześnie każdy uczestnik ma swoją ścieżkę rozwoju i sam decyduje o wyborze zadań (UWAGA: zadania związane są z weryfikacją narzędzi przedstawionych na szkoleniu oraz ich dalszym rozwojem). W trakcie gry uczestnicy wymieniają zdobywaną walutę według własnego uznania. Mogą kupić: pakiety dodatkowych technik, analizę swoich rozmów, sesję coachingową, czy miejsce na kolejnym szkoleniu.
Warsztaty odsłuchowe - Best Practice
Cel: Przekazywanie najlepszych wzorców
Ilość uczestników: 6 do 8.
Czas trwania: 1 do 2 h.
Przebieg: Podczas warsztatu puszczamy najlepsze rozmowy windykacyjne, jednocześnie wskazując kluczowe techniki, wyjaśniająć ich mechanizmy oraz podając alternatywy. Po warsztacie każdy uczestnik opuszcza sale z gotowymi technikami do zastosowania od zaraz.