Zamknij
Architekci Windykacji | Szkolenia windykacyjne

Wielki Test Kompetencji Windykacyjnych (20 pytań)

Uzupełnij poniższe dane

Imię/pseudonim pojawi się w tabeli wyników.
Na adres e-mail otrzymasz podsumowanie testu.

Uzupełniając poniższe dane i klikając przycisk „DALEJ” wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych w celach obsługi quizu oraz w celach marketingowych. Przyjmujesz do wiadomości, że administratorem danych osobowych będzie Architekci Windykacji Ul. Idzikowskiego 14a/4 54-129 Wrocław NIP: 8992485794, REGON: 022460084 oraz, że podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne i przysługuje Ci prawo dostępu do treści danych, ich poprawiania, wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz żądania ich usunięcia.

1 / 20

1. „Jeśli wpłaty nie będzie, to naliczą się Panu dodatkowe odsetki, obniży się Pana zdolność kredytowa i będziemy musieli przygotować wniosek pod wypowiedzenie umowy”

2 / 20

2. Nigdy nie powinniśmy pytać klienta o to „skąd będą środki na wpłatę?”:

3 / 20

3. Jeżeli w rozmowie z uwagi na etap sprawy wymagane jest przeprowadzenie analizy finansowej klienta, to w którym momencie rozmowy najlepiej rozpocząć sondowanie:

4 / 20

4. Która z form zapowiedzenia sankcji „odsetki” jest z perswazyjnego punktu widzenia najmocniejsza?

5 / 20

5. Użycie w rozmowie pytania „to co robimy?” jest:

6 / 20

6. Jeżeli dzwonimy do klienta, który zalega z dwiema fakturami lub dwiema ratami i od razu po naszym wejściu w rozmowę mówi: „tak tak wiem, ja jutro puszcze przelew na jedną ratę/fakturę”, to pierwsza reakcja powinna brzmieć:

7 / 20

7. Gdy niezbędne jest przeprowadzenie diagnozy sytuacji finansowej klienta indywidualnego oprócz formy pytań liczy się także kolejność weryfikacji źródeł. Która jest najkorzystniejsza:

8 / 20

8. Sankcje niedopowiedziane np: „Pana sprawa za chwilę zostanie mi odebrana”, „musze przekazać Pana sprawę wyżej w przypadku braku wpłaty”:

9 / 20

9. Jeśli w toku negocjacji jasne staje się dla Ciebie, że klient nie wpłaci całości „na już”, to lepiej negocjować:

10 / 20

10. „Nie mam teraz pieniędzy”. Po jednej z poniższych reakcji windykatora dużo częściej ta sama wymówka jest powtarzana przez klienta ponownie, nierzadko z większym ładunkiem emocji.
Po której:

11 / 20

11. Co pomaga budować autorytet w rozmowie:

12 / 20

12. Ustępstwa w negocjacjach najlepiej, jeśli są:

13 / 20

13. Zwrot „a nie będzie Pan miał od kogo pożyczyć?” jest pożądany, bo daje klientowi możliwość przedstawienie swojej sytuacji taką, jaka jest naprawdę.

14 / 20

14. Który z poniższych zwrotów jest zbudowany na regule konformizmu społecznego i tym samym da największe korzyści z użycia podczas rozmowy:

15 / 20

15. „Zgodzę się z Panią, że w życiu bywa różnie, ale czy po tylu miesiącach spłaty, warto zaprzepaścić swoją reputację?” Odwoływanie się do wcześniejszej pozytywnej historii spłat:

16 / 20

16. Brak reakcji na zwroty „postaram się” i „spróbuje” w trakcie rozmowy, podwyższa czy obniża prawdopodobieństwo wpłaty?

17 / 20

17. Używając reguły niedostępności zależy nam na zbudowaniu efektu uciekającej okazji. Który z poniższych zwrotów zadziała najlepiej:

18 / 20

18. Oceń reakcję windykatora.

Klient: nie mam teraz

Windykator: zgadzam się, że jest Panu trudniej, ale z uwagi na opóźnienie system blokuje już kolejne, odległe terminy

19 / 20

19. Zastosowana w podsumowaniu rozmowy reguła konsekwencji w formie: „czy mogę trzymać za słowo?” zamiast stwierdzenia: „trzymam za słowo, do widzenia” jest:

20 / 20

20. Która forma pytania zastosowana na początku rozmowy utrudni dalszy jej przebieg:

Windykować i nie zwariować

Praca w windykacji nie należy do lekkich, łatwych i przyjemnych. Najczęściej lubią ją Ci, którzy z jednej strony osiągają dobre wyniki, a z drugiej nie czują tak ogromnego obciążenia jej codziennością. Tę książkę pisałem z myślą o doskonaleniu się w obu tych obszarach. Znajdziesz w niej zatem pokaźną dawkę nowych technik, ale także garść metod pozwalających zadbać o komfort pracy w tym trudnym zawodzie.

Podręcznik windykatora