Wyobraź sobie, że dostałeś zielone światło na zamówienie dla swojego zespołu szkolenia windykacyjnego. Zebrałeś oferty z rynku, porównałeś i ostatecznie dokonałeś wyboru. Dopilnowałeś obiegu dokumentów, ustaliłeś wszelkie szczegóły logistyczne, wszystko zapięte na ostatni guzik. Jeszcze tylko informacja do ludzi i gotowe.
Co komunikować na odprawie przed szkoleniem?
1. Cel
Powiedz ludziom co jest celem szkolenia. Wyjaśnij dlaczego firma zdecydowała się na inwestycję w szkolenie dla nich.
2. Oczekiwania
Zakomunikuj jakiej postawy oczekujesz podczas szkolenia.
3. Weryfikacja i wsparcie
Doprecyzuj w jaki sposób będziesz weryfikował wiedzę zawartą w szkoleniu i na jakie wsparcie z Twojej strony ludzie mogą liczyć.
Przykład:
Wiecie, ze od dawna zabiegałem o szkolenie rozwojowe dla Was. Macie różne doświadczenie, różny poziom kompetencji, a mi zależało, aby każdy podczas takiego warsztatu mógł wyciągnąć dla siebie nowe zwroty, nowe techniki i trochę inspiracji.
Oczekuje, że każde z Was podczas szkolenia skupi się na swoim rozwoju i zbierze sporo informacji zwrotnej. Forma szkolenia jest tak dobrana, abyście nie mieli z tym problemu?
Po powrocie ze szkolenia będę chciał spotkać się z każdym indywidualnie, by omówić plan pracy zakładający wykorzystanie nowych narzędzi. Będę podczas szkolenia z Wami w roli obserwatora, by uzyskać tę samą wiedzę co Wy i móc Was wspierać.
Oczywiście: cele, oczekiwania i sposoby weryfikacji mogą być różne, ważne jednak by nie zapominać o żadnym z tych trzech obszarów.
Owocnych odpraw:)
- ZOBACZ RÓWNIEŻ:
- Odsłuchy nie musza być nudne
- Techniki windykacyjne, cz.13: Kiedy Pan zapłaci?
- Szkolenie otwarte 16-17.03.2023 Warszawa
- Techniki windykacyjne, cz.3: Postaram się
Zdjęcie główne rawpixel.com on Freepik