Zamknij
Architekci Windykacji | Szkolenia windykacyjne
10 sposobów na wsparcie windykatorów telefonicznych po szkoleniu
25 kwietnia 2025

10 sposobów na wsparcie windykatorów telefonicznych po szkoleniu

Znasz to uczucie, kiedy po szkoleniu wszyscy są naładowani energią, zmotywowani, gotowi wdrażać nowe techniki… a dwa tygodnie później wszystko wraca do starego trybu? Na szczęście nie musi tak być. Bo szkolenie to nie magiczny przycisk „naprawiam zespół” – to dopiero początek procesu. Dlatego zawsze zachęcamy, by na sali był obecny ktoś z firmy – […]

Wynik nie rodzi się z presji – powstaje z systemu wsparcia
22 kwietnia 2025

Wynik nie rodzi się z presji – powstaje z systemu wsparcia

Oczekiwanie na wynik jest zrozumiałe. Praca w windykacji telefonicznej to gra o konkretny rezultat. Ale żeby go osiągnąć – pracownik potrzebuje czegoś więcej niż target i narzędzie do wybierania numerów. Potrzebuje wsparcia.I to wsparcie ma wiele wymiarów. Kompleksowy rozwój to nie benefit – to fundament Prawdziwe wsparcie to nie tylko szkolenie z negocjacji. To też: […]

Techniki windykacyjne, cz.31: Torowanie wpłaty
9 kwietnia 2025

Techniki windykacyjne, cz.31: Torowanie wpłaty

Gdyby ktoś zaczynał swoją przygodę z windykacją bez przeszkolenia, mógłby dojść do prostego wniosku: łatwizna. Dzwonisz do klienta, on mówi kiedy i ile wpłaci, zapisujesz to w systemie i po sprawie. Żadna filozofia, żadne wyzwanie. Ale doświadczeni windykatorzy wiedzą, że to dopiero połowa drogi. Zwłaszcza przy wyższych opóźnieniach. Bo to, że klient coś obiecał – […]

Nie uwierzysz, co zrobił ten windykator. I to w godzinach pracy!
3 kwietnia 2025

Nie uwierzysz, co zrobił ten windykator. I to w godzinach pracy!

Nie, nie chodzi o nic skandalicznego ani zabronionego. Po prostu… zmienił nagłówek w piśmie do klienta. I zrobił to z pełną świadomością, bo tytuł musi działać jak magnes. Bo bez niego cała reszta treści może zwyczajnie przepaść. W internecie od lat działają tzw. „haki na uwagę” – chwytliwe tytuły, które mają tylko jeden cel: zatrzymać […]

Psychologia cen w windykacji – jak wykorzystać taktyki pricingowe przy ofertowaniu ugód?
26 marca 2025

Psychologia cen w windykacji – jak wykorzystać taktyki pricingowe przy ofertowaniu ugód?

Gdybyśmy chcieli rzucić sobie naprawdę trudne wyzwanie, moglibyśmy wejść do którejkolwiek z galerii handlowych i spróbować znaleźć sklep bez promocji. Pewnie nie byłoby to łatwe zadanie, bo taktyki pricingowe są dziś obecne niemal przy każdej sprzedaży. Sklepy, platformy internetowe, restauracje – wszyscy korzystają z zasad ekonomii behawioralnej, by wpływać na decyzje klientów. A co z […]

Ściąga dla windykatora telefonicznego – zajęcia komornicze 2025
12 marca 2025

Ściąga dla windykatora telefonicznego – zajęcia komornicze 2025

Często zapominamy jak wielką ilość zadań wykonuje windykator telefoniczny w trakcie każdej rozmowy. A przecież musi:  Jeżeli dodatkowo działa na etapie przedsądowym lub sądowym, to dochodzi mu jeszcze analiza sytuacji finansowej klienta. Bada dochody i zobowiązania klienta, aby móc za chwilę zaproponować optymalny system spłaty. A wszystko to mając z tyłu głowy wyznaczone do zrealizowania […]

Techniki windykacyjne, cz.30: Brzydkie słowo na „A”
7 marca 2025

Techniki windykacyjne, cz.30: Brzydkie słowo na „A”

Windykatorzy często słyszą, że powinni unikać jednego konkretnego słowa – ALE. Podobno ludzie tylko czekają, by je wychwycić i potraktować jako sygnał, że zaraz nastąpi podważenie ich stanowiska. Ale (o ironio!) czy rzeczywiście tak jest? Badania pokazują coś innego – zauważenie trudności drugiej strony i umiejętne jej sparafrazowanie może być niezwykle skuteczne w przekonywaniu. Zauważenie […]

Jak uniknąć zombie w wezwaniach do zapłaty?
6 marca 2025

Jak uniknąć zombie w wezwaniach do zapłaty?

Czym są rzeczowniki zombie i dlaczego psują Twoje wiadomości do klienta? W windykacji pisemnej liczy się jasność i skuteczność przekazu. Tymczasem wiele wiadomości do zalegających klientów jest pełnych tzw. „rzeczowników zombie” – czyli słów, które udają czasowniki i zaciemniają przekaz. Przykład? Zamiast „Proszę wpłacić kwotę 300zł do 12 marca 2025” możemy przeczytać sformułowania typu „Niniejszym […]

Wezwanie do zapłaty 3.0 – jak uproszczenie treści i grafika mogą zwiększyć skuteczność?
2 marca 2025

Wezwanie do zapłaty 3.0 – jak uproszczenie treści i grafika mogą zwiększyć skuteczność?

Internet jest pełen gotowych wzorów wezwań do zapłaty. Niestety jakość większości z nich jest marna. Gdy wpiszesz w wyszukiwarkę „wezwanie do zapłaty” masz ogromną szansę zobaczyć całą paletę szablonów słabej jakości. Zwykle trzeba by w nich poprawić każdą warstwę prostego języka: Wezwanie 1.0 – stary standard To klasyczny przykład oficjalnego wezwania do zapłaty, które można […]

Windykuję PROsto – odzyskuj długi z mocą prostego języka!
23 lutego 2025

Windykuję PROsto – odzyskuj długi z mocą prostego języka!

Windykator, który pisze jasno i zrozumiale, buduje większe zaufanie i częściej skłania klientów do spłaty. Tymczasem w windykacji wciąż królują długie, zawiłe zdania, niezrozumiałe sformułowania i biurokratyczny bełkot. Czas to zmienić! Dlaczego prosta komunikacja działa w windykacji? Co zyskasz, biorąc udział w szkoleniu? ✅ Nauczysz się, jak pisać proste, ale skuteczne wiadomości do dłużników. ✅ […]

Książki dla windykatorów

Pracujesz w windykacji i chcesz robić to dobrze – ale nie kosztem własnego spokoju? Te książki to praktyczne wsparcie w codziennych rozmowach, negocjacjach i radzeniu sobie z emocjami – zarówno klientów, jak i własnymi. To zbiór konkretnych technik i doświadczeń, które pomogą Ci lepiej dogadywać się z ludźmi, skuteczniej odzyskiwać należności i… spokojniej kończyć każdy dzień.

Podręcznik windykatora