Zamknij
Architekci Windykacji | Szkolenia windykacyjne
Blog.

Techniki windykacyjne, cz.26: Ja Panu nie przerywałem

Techniki windykacyjne, cz.26: Ja Panu nie przerywałem

Windykacja to sztuka negocjacji, gdzie początek rozmowy może być kluczowy dla osiągnięcia sukcesu. To wtedy windykator ma czas na budowanie swojej pozycji, jeśli klient nie przejmie inicjatywy. Ale dlaczego właśnie na początku rozmowy boimy się tak bardzo o kontrolę?

Pierwsze słowa do dziennika, drugie słowo do….

Pierwsze słowa w rozmowie mogą wyznaczyć ton całych negocjacji. Jeśli klient jako pierwszy ustala termin lub kwotę, to trudniej będzie nam odwrócić sytuację na swoją korzyść.

Windykator: Dzwonię w sprawie zaległej faktury na kwotę 4210 zł. Opóźnienie w spłacie przekroczyło już 60 dni…

Klient: Tak, tak wiem, ja wam wszystko na koniec miesiąca wpłacę, czekam na faktury…

W tym przypadku klient ustala termin, co osłabia pozycję windykatora, który będzie musiał walczyć o jego skrócenie.

Szybkie tempo wypowiedzi: klucz do kontroli

Windykatorzy o lepszej emisji głosu, płynności i dynamice mowy mają przewagę. Ich szybkie tempo nie daje klientowi szansy na natychmiastową reakcję, co sprawia, że kontrolują rozmowę.

Warto pamiętać, że tempo wypowiedzi nie powinno być zbyt wolne, a lekko przyśpieszone. Szybka i dynamiczna mowa sprawia, że windykator wydaje się bardziej pewny siebie i zna swoje argumenty.

Kalendarz szkoleń 2025

Sprawdź terminy

Reakcja na przerwanie klienta

Gdy klient przerywa, istnieją dwie główne strategie reakcji, zależne od etapu rozmowy:

Etap wczesny:

Windykator: Dzwonię w sprawie zaległej faktury na kwotę 4210 zł. Opóźnienie w spłacie przekroczyło już 60 dni…

Klient: Tak, tak wiem…

Windykator: Ale proszę dać mi skończyć, bo mam informacje sprzed chwili w pana sprawie…

Etap zaawansowany:

Windykator: Dzwonię w sprawie zaległej faktury na kwotę 4210 zł. Opóźnienie w spłacie przekroczyło już 60 dni…

Klient: Dzisiaj wam „puszczę” 1000 zł.

Windykator: Proszę się jeszcze wstrzymać z deklaracjami, ponieważ dzwonię z pilną informacją. Tak jak powiedziałam, opóźnienie w spłacie przekroczyło już 60 dni, a to – zgodnie z naszymi procedurami – oznacza wysyłkę pana sprawy do firmy windykacyjnej. Dlatego pozwoliłam sobie zadzwonić i zapytać, czy jednak udałoby się uregulować 4210 zł, aby to zablokować? Jaka jest pana decyzja, bo ja muszę wiedzieć, co dalej robić?

 Podczas budowania pozycji negocjacyjnej ważne jest to, kto za kim podąża. Jeśli ty za klientem, oznacza to, że on kontroluje rozmowę; jeśli on za tobą, to ty. Jeśli masz kontrolę, masz wpływ na wszystko, co istotne: od czasu rozmowy po ustalenie ostatecznej kwoty deklaracji.

Nowa wiedza co miesiąc na Twojej skrzynce! Ebook w prezencie na start.

Subskrybuj i zgarnij prezent!

Nowa wiedza co miesiąc na Twojej skrzynce.

Proszę czekać...

Sprawdź skrzynkę  i odbierz ebooka. 

Zobacz spis wszystkich artykułów
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Książki dla windykatorów

Pracujesz w windykacji i chcesz robić to dobrze – ale nie kosztem własnego spokoju? Te książki to praktyczne wsparcie w codziennych rozmowach, negocjacjach i radzeniu sobie z emocjami – zarówno klientów, jak i własnymi. To zbiór konkretnych technik i doświadczeń, które pomogą Ci lepiej dogadywać się z ludźmi, skuteczniej odzyskiwać należności i… spokojniej kończyć każdy dzień.

Podręcznik windykatora