Wielu osobom przychodzącym na szkolenie towarzyszy stres. Najczęściej za tym nieprzyjemnym napięciem kryje się lęk przed negatywną oceną. A co jak wykonam jakieś ćwiczenie nieprawidłowo? A co jak zadam głupie pytanie? A co jeśli pomylę się i sam udzielę złej odpowiedzi?
Tymczasem szkolenie to poligon doświadczeń. Przychodzimy na nie, by się rozwijać, potrenować, zyskać informację zwrotną i garść motywacji.
Nie ma więc naprawdę znaczenia czy dane ćwiczenie pójdzie Ci lepiej czy gorzej, czy zadasz takie pytanie czy inne i czy udzielisz odpowiedzi bliższej czy dalszej ideału. Bo dzięki każdej z tych aktywności zyskasz informację zwrotną. To jest najważniejsze.
Pytaj, sprawdzaj, testuj
Zawsze na szkoleniach śmiało zadawaj pytania. Trener jest po to by rozwiewać wątpliwości. Sprawdzaj nowe techniki. Jeśli przed Toba trening konkretnej sytuacji i zastanawiasz się, które z trzech narzędzi przetestować, to weź to, którego najbardziej się obawiasz.
Gdyby Robert Lewandowski przychodząc na trening mówił do trenera: trenerze ja nie chcę strzelać lewą noga, mam prawą silniejszą. Wolę prawą. To nigdy nie udoskonaliłby tej drugiej?
Formuła wspierająca rozwój
Rozumiem jednak, że powiedzieć to jedno, a zrobić, to drugie, dlatego też w naszych szkoleniach stosujemy autorską formułę, która sprawia, że uczestnicy krok po kroku wychodzą coraz dalej ze swoje strefy komfortu. Bez nagłego skoku na głęboka wodę.
Pierwszego dnia szkolenia budujemy zaangażowanie, bazę merytoryczną i motywację poprzez wykorzystanie mechanizmów grywalizacyjnych. Uczestnicy przechodzą zwykle 8 gier dopasowanych do windykowanego przez nich produktu i poziomu kompetencji. Pracując w grupach, zdobywają walutę i walczą o nagrodę główną ukrytą w sejfie. Drugiego dnia natomiast wyposażeni w wygrane pakiety technik wchodzą w trening z użyciem mobilnego Call Center, tak by mogli uzyskać informacje zwrotną na temat swoich rozmów.
Powrót ze szkolenia
Bardzo zależy nam, by windykator, który wróci do pracy nie musiał sprawdzać na realnym kliencie nowych narzędzi, ale aby mógł to zrobić podczas szkolenia i uzyskać informację zwrotną od trenera. Dzięki temu motywacja do stosowania zdobytych umiejętności po powrocie do pracy jest większa.
Jeżeli chciałbyś porozmawiać o szkoleniu dla swojego zespołu, napisz do nas biuro@architekciwindykacji.pl lub zadzwoń 668164517.
Jeżeli szukasz szkolenia otwartego dla siebie. Sprawdź nasz kalendarz.