Zasłyszane:
-Siłą są ludzie. To prawdziwy motor każdego biznesu. Dobrzy ludzie nie tylko są kluczowi dla firmy, oni są firmą!
-Daj spokój z tym banałami o ludziach. Najważniejszy jest sprawny proces, know-how, automatyzacja.
-ale to słowa Richarda Bransona.
-Branson, Sranson, niech w Radomiu założy firmie.
Jeśli windykacją zajmuje się u Ciebie np. księgowa, która świetnie odnajduje się w tabelach, ale z uwagi na swoje usposobienie, zrobi wszystko byle nie musieć dzwonić po pieniądze z opóźnionych faktur, to nie licz na zadowalające efekty.
Małych i średnich przedsiębiorstw nie stać na przypadkowych ludzi na tym stanowisku.
Jak firma windykacyjna, mająca 50 windykatorów, będzie miała 5 nienadających się do tej pracy (tak, to się zdarza), to nie ma dramatu. 45 pozostałych zrobi robotę. Dodatkowo za plecami mają proces i technologie udoskonalaną latami. Poza tym czy chcą czy nie system sam za nich wybierze numer. Dadzą radę.
WindykacjaPRO – kurs online
Darmowa lekcjaAle jeśli Ty masz jedną albo dwie osoby pilnujące terminowości faktur i jak trzeba wykonać telefon, to grają w marynarza, aby wytypować nieszczęśnika, to nie licz na to, że wysłanie ich na kurs z windykacji coś zmieni.
Szkolenie, to czas na zdobycie konkretnych narzędzi i zgarnięcie motywacji do pracy, a nie wymianę „temperamentu”.
Siłą jest rekrutacja. To motor każdego biznesu. Dobra rekrutacja jest nie tylko kluczowa dla firmy, ona tworzy firmę.
A gdyby tak brzmiały słowa Richarda? Byłyby mniej trafne ?
Pójdźmy tą drogą…
Nie musisz szukać osoby, która ma doświadczenie w windykacji. Tego da się nauczyć. Nie musi to być też osoba typu: „tej to się buzia nie zamyka”. Wśród windykatorów telefonicznych osiągających najwyższe wyniki jest tyle samo introwertyków co ekstrawertyków.
Dużo ważniejsze, aby taka osoba dysponowała trzema cechami charakteru:
-Samodzielność
-Nastawienie na cel
-Zamiłowanie do organizacji pracy
Wiem, wiem, kto by nie chciał takiego pracownika.
Przeczytaj też: Windykuje prokliencko…czyli jak?
Mimo wszystko, człowiek na tym stanowisku w przeciwieństwie do windykatora telefonicznego w dużym CC nie odpowiada jedynie za jakość telefonów zaległościowych.
Człowiek na tym stanowisku będzie windykatorem, procesem, koordynatorem i analitykiem.
I jeśli dodatkowo stanowi jednoosobowe, windykacyjne stado wilków, to warto poszukać odpowiedniej osoby dłużej.
Bo to od niej będzie zależała płynność finansowa całej firmy.