Planując kompleksowy rozwój windykatorów warto znaleźć miejsce, dla każdego z pięciu kluczowych obszarów kompetencyjnych (P.O.W.E.R.). To dzięki nim dajemy windykatorom możliwość uzyskania odpowiednio wysokiego komfortu pracy, a co za tym idzie wymaganej efektywności.
PRAWO: zrozumienie aspektów prawnych, szczególnie tych praktycznych, jest niezwykle istotne w celu zachowania płynności i swobody podczas negocjacji. Braki wiedzy w zakresie umorzeń, upadłości czy szeroko rozumianego procesu sądowego prowadzą do osłabienia pozycji windykatora podczas rozmowy.
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA: w trakcie pracy windykator spotyka się z różnego rodzaju emocjonalnymi reakcjami ze strony klienta. Wzmacnianie odporności psychicznej jest kluczowe dla poradzenia sobie z tego typu trudniejszymi rozmowami, ale także dla utrzymania równowagi emocjonalnej przez resztę dnia pracy.
WYWIERANIE WPŁYWU: Umiejętności komunikacyjne, negocjacyjne czy argumentacyjne są kolejną ważną kompetencją. Skuteczne techniki negocjacyjne, empatia i odpowiednie kierowanie rozmową pozwalają na budowanie pozytywnych relacji i zwiększenie szans na uregulowanie zaległości.
EMISJA GŁOSU: Jako windykator telefoniczny, ważne jest, aby doskonalić swoje umiejętności w zakresie emisji głosu. Płynność wypowiedzi, umiejętność akcentowania, odpowiedni ton głosu oraz kontrola tempa rozmowy wpływają na to, jak dłużnik odbierze windykatora i jego komunikat.
ROZUMIENIE PRODUKTÓW: Windykator powinien dobrze rozumieć oferowane przez firmę produkty lub usługi oraz warunki spłaty zobowiązań. Im lepiej zna te aspekty, tym łatwiej jest mu odpowiedzieć na pytania i obawy klienta oraz przekonać go do wywiązania się z deklaracji.
Potrzeba rozwoju to wciąż jeden z najważniejszych czynników wpływających na poziom satysfakcji z pracy. Przy długofalowym doskonaleniu kompetencji windykatorów warto zadbać o każdy z pięciu wskazanych obszarów, by uwolnić pełną moc możliwości swoich ludzi.